L’alimentació, la nutrició i en especial la dieta ha estat, és i serà la base de la nostra salut. En l’actualitat la nostra alimentació ha anat adquirint una gran importància, i en especial l’alimentació de la zona on vivim: La dieta mediterrània.

La incorporació de l’oli d’oliva, els fruits secs i el consum moderat de vi són els trets més destacables de la nostra dieta, així com el consum de fruites, verdures, llegums, cereals i peix.

Tots aquests productes característics de la Dieta Mediterrània i el seu tractament culinari, condueixen a una alimentació saludable, que es caracteritza per ser baixa en greixos saturats (carns vermelles), elevada en greix monoinsaturat (oli d’oliva), equilibrada en àcids grassos Omega-3 i 6 (peix), baixa en proteïna d’origen animal i rica en antioxidants i fibra (fruites, fruits secs, verdures i llegums).

Així la dieta mediterrània presenta propietats saludables; com són: la prevenció de malalties cardiovasculars, els nivells més baixos de colesterol en sang i la protecció enfront de l’envelliment cel·lular i la carcinogènesis.

Per tots aquests efectes beneficiosos i per a la prevenció de diversos transtorns s’aconsella realitzar una alimentació equilibrada, variada i individualitzada amb els aliments que componen la NOSTRA DIETA MEDITERRÀNIA, sense oblidar la pràctica habitual de l’exercici físic i la ingesta d’aigua.

Dra. Roser Martí i Cid
Dipl. Nutrició Humana i Dietètica
Llic. Ciència i Tecnologia dels Aliments